Hromada dotazů

24. května 2011 v 16:49 | Téze
Dnes jsem byla poprvé naostro v posilovně.Tedy né oděním,ale tréninkově.Trenérka je fajn,všechno mi vysvětlovala,procházela se mnou postupně celou doporučenou sestavu cviků a psala mi je na papír,abych si to příště pamatovala.Počítala jsem s tím,že mě to moc bavit nebude ale posilovat potřebuju,protože jak hubnu,vypadám více rozplizleji - nevím jak to popsat hezky,ale je to tak.Špíky jsou menší,ale víc rozblemclý,nebo mi to alespoň tak připadá.Hodinku jsem zvládla v pohodě,svaly trochu unavené,ale nic devastujícího.Dohodnutý rytmus cvičení v centru mám po-st-pá aerobní hoďka a út-čt posilka.

A teď ty dotazy k vám zkušenějším:

*1: Poslední měsíc každej den běhám,každou neděli jsem sice měla odpočívat,ale prděla jsem na to,denní běh je kolem 5-6ti km,závisí jestli jsem na pásu nebo venku - jak poznám ,že přicházejí eventuální únavový potíže a mám to vůbec řešit? Vždy po sportování se protahuju docela dost,takže mě fakt nic nebolí,ale podle reakcí trenérky z centra by mě bolet mělo,tak nevím.

*2: Můžu v jeden den posilovat a běhat a pokud ano,tak v jakém pořadí? Četla jsem různě na webu argumenty pro i proti,jde mi o to vydržet tenhle rytmus dlouhodobě bez újmy na zdraví i na čase nutným k učení,nemůžu si dovolit se oddělat tak,abych šla spát v 8 nebo byla utahaná na to myslet a makat do školy,proto řeším asi možná i blbosti.

*3: Cvičení s Jill - moc mě bavilo,ruka by si asi dala říct taky,jak to do toho všeho zakombinovat?Nechci začít milión programů najednou a pak to nedotáhnout.

Vítám všechny rady a porady,pokud máte pocit,že řeším kraviny - ano,je to tak,ale nemám zkušenosti se znovuzačínáním se sporty,po jednom měsíci mám pocit,že bych mohla dělat to,co dřív,ale zatím jsem jen u pocitu a nechci přepálit začátek a pak to utnout.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 barumka barumka | Web | 24. května 2011 v 19:14 | Reagovat

Unavovy potize, resp. pretrenovani poznas tak, ze budes unavena:) A prijde na tebe nechut se hybat, takovy to nekonecny dokopavani se jit cvicit a hledani argumentu proc to nejde. To byva znamka bud lenosti (neni tvuj pripad) nebo toho, zes to prepiskla. Vetsinou to chce tak tyden klid a pak se to srovna. Klidova faze by mela byt ale max. 3 tydny, pak to jde se vsim do hajzlu, jak se svalama, tak s kondici. Posilovat a behat muzes klidne v ten samej den, zalezi, jak te to vycerpa, ja bych to nedavala, momentalne se snazim vzdy 2 dny hybat a jeden den pauza, pak zas 2 dny pohyb atd., momentalne kombinuju bud spinning, posilovnu nebo plavani. Pokud jsi fyzicky zdatna, tak dej vzdy posilovnu a pak beh v ramci kardia - to by byl ideal. Nebo behani rano a vecer posilovnu. Jill tam klidne zkus zahrnout, kdyz to neklapne, tak to neklapne, ale za pokus to stoji. Pokud si troufas, tak treba jeden den posilka+beh, dalsi den jill+beh, dalsi den zas posilka+beh atd. Ale to uz je trochu masakr. Ono si telo samo rekne, kdy uz je to moc. Jo a osvedcilo se mi to moc neresit, vetsinou kdyz si stanovim nejakej cvicebni plan, tak ho porusim a pak jsem z toho zbytecne frustrovana. Staci nejakej zaklad - napr. v tydnu odcvicim dohromady 6h apod.

2 skořicová skořicová | Web | 24. května 2011 v 19:37 | Reagovat

Líbí se mi, jak na to jdeš zodpovědně :-) Nicméně moc ti neporadím, což mne teda mrzí, můj jediný souvislý pohyb za X let, který by se dal označit jako posilování a prostě cvičení byla Jill a k té se furt nemůžu vrátit. Nějak. Zatím.

3 Rákel Rákel | Web | 24. května 2011 v 20:08 | Reagovat

K 1 ti nic moc neřeknu, čtu myslím tvůj druhej článek tak nechci být "chytrá" nevím jak dlouho cvičíš - ale je ustálený názor že by se měli dělat pauzy jak často a kolik je dle toho jaký jsi cvičenec jiný pauzy bude mít šebrle a jiný někdo kdo cvičí prve...

K té dvojce - rozhodně bych nekombinovala aerobní aktivitu se silovým tréninkem... Jediné co je doporučované je před silovým tréninkem 5-10minut na rozehřátí a po silovém tréninku max 30 jako aerobka... Protože se líp pálí tuky když tělo vypotřebovalo zásoby glykogenu silovým tréninkem...

Rpzhodně bych těd pokud máš 5x týdně posilku Jill vynechala a vrátila bych se k ní tak za měsíc nebo za dva až si tělo navykne na posilku... Nechce se uhnat ne? :o)

4 alcsa alcsa | Web | 24. května 2011 v 20:35 | Reagovat

Nejsem žádný odborník, tak přidám jen laický názor. Myslím, že Jill bych do toho nepřidávala, bylo by to přehnaně moc. Souhlasím s Rakel, že by asi bylo lepší střídat dny s aerobní a neaerobní aktivitou, případně dát běh kratší - krátce před či po posilování. No a přetrénování - já u sebe únavové příznaky poznám tak, že cítím únavu když jdu do schodů. Ne bolavé svaly, ale takovou blbou únavu, jako by mě to nesmírně vyčerpávalo a neměla jsem sílu ani na těch pár pitomejch schodů:-D to je podle mě docela jasný signál, že to člověk přehnal.

Jinak hezké plány:-)

5 KAT KAT | Web | 25. května 2011 v 9:34 | Reagovat

já se asi nikdy nepřetrénovala takže neporadím, já bývávám obyčejně líná. myslím, že pokud ti bude vyhovovat v jeden den cvičit posilku i běhat, budeš mít dost času a chuti tak do toho. pokud tě jill bavila tak ji zařaď taky. cvičení by mělo být především o tom aby tě to bavilo, jinak se to nedá dlouhodobě vydržet.já jsem zastáncem toho, že je tělo potřeba šokovat- když budeš dlouho dělat jeden druh sportu tak si tělo přivykne, najde si polohu ve které ušetří energii a začne to odrbávat- to já pozorovala při posilování. Navíc jak se kondice zlepšuje a zlepšuje tak je třeba přidávat zátěž, takže já bych rozhodně byla pro střídání sportů-navíc pokud tě baví je to veliká výhoda.
Krásně to plánuješ, určitě jednou přijde chvíle, kdy se na to budeš chtít taky vysrat:oDD držím palečky ať se daří

6 Portia Portia | Web | 25. května 2011 v 13:06 | Reagovat

ti teda řeknu že jsi mě tou první větou dost pobavila jsem vyprskla smíchy s tím naostro. Dobré.Chválím že začínáš posilovat já si na sobě všimla že to mé břiško ještě taky není zdaleka OK protože jsem hodně zhubla a ta kůže se nestačila vsáknout nebo jak to nazvat...jako není to nic hrozného ale chce to ještě pár měsíců aby se to dostalo do pořádku.

S tím běháním máš můj obdiv protože denně běhat tak to bych se asi pak nepohla ( i když vše je o zvyku) ale každopádně jsem zastánce toho dělat víc aktivit protože u mě platí to že mé tělo si rychle zvykne a pak nespaluje tak jak má. Tak se snažím to víc střídat více aerobních činností a různých posilovacích sestav.

1. tak tohle je dost oříšek protože já když cítím únavu tak jí prostě cítím a ty ne, ty už jsi asi dost vytrénovaná a nedělá ti ten pohyb problém. Já jsem třeba dost zvyklá na aerobik a eliptický trenažér a kdybych denně na to hupla hodinku tak to taky už ani nepoznám. Tělo si asi zvyklo.
Ale dobré je pokud ucítíš unavu dát si BCCA to je proti unavě a pomáhá regeneraci svalů, a samozřejmě taky růstu svalové hmoty (neboj žádná ramboška nebudeš) ale bca jsou dobrá věc.

2.já to taky občas tak provozuji že za den cvičím dvakrát ale pak jsem dost unavená já bych to zkombinovala buď 30 min běhu na rozehřátí aby se pak začalo spalovat a pak 20 min posilování a nebo uplně oddělila, jeden den aerobní činnost druhý den posilování. Myslím že je zbytečné denně hodinu běhat a pak hodinu posilovat tělo zbytečně zatěžuješ a dostaví se opačný efekt tělo je přetížené a pak nereaguje tak jak má, navíc nakonec místo tuku budeš spalovat cukr který je dobrý tak max. na kondici. Ideální trénink je kolem té hodinky.

3. ten třetí dotaz já moc nechápu, každopádně jak jsem řekla udělala bych si třeba 30 min běhu a pak cvičení s Jill ale z vlastních zkušeností mě Jill moc nepomohla. Pomohla mi hlavně až posilovna, různé cviky které jsem se naučila. Dokonce bych řekla že mě víc do formy dostala Cindy Craford ta má cvičení hodinu a díky ní jsem se naučila různé dobré cviky na ruce, břicho nohy...jill mi příjde krátká a stručná spousta věcí tam není.

ALe je to jen můj názor každý si musí najít svůj styl, trenérka ti určitě poradí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama